Materiaalit, joita hankkeessa on toteutettu jouluun 2020 mennessä (teemana ollut ruokamatkailu):
- www.tasteofvisitlahti.fi
- taustana: tämä oli alun perin kesäkaudella/syksyllä 2020 ns. väliaikainen sivusto, joka siirrettiin lokakuun lopussa osaksi Visit Lahden uusia verkkosivuja ja sisällöt tulevat olemaan pysyvä osa meidän matkailumarkkinointia.
- täältä löytyy seudulle rakennetut makureitit, joiden avulla matkailija voi tehdä oman reittisuunnitelmansa seudulla
- näitä muokataan sesongin mukaan ja yritysten aukioloaikojen mukaan päivitetään kohteita
- nostetaan esille kohteita ja lisävinkkejä osioon esim. majoitusvaihtoehtoja, jos matkailija haluaakin jäädä yön yli viipymään tai muita vierailukohteita
- yrittäjätarinat, tutustu henkilöihin yritysten/ tuotteiden takana
- kuka/ketkä ovat henkilöt elämyksien ja tuotteiden takana, heidän tarinansa
- kesäkaudella 2020 oli sesongin mukaisia tuottajalistauksia, näitä on tarkoitus tuoda lisää esille myös tulevina kausina ympäri vuoden
- Esim. marja-aikaan tuotelistauksissa oli marjatiloja ja koottu tiedot onko itsepoimintaa, itsepalvelutiski, tilamyymälä vai löytyykö tuotteet paikallisilta toreilta. Tiedoissa oli puhelinnumero ja verkkosivu/sosiaalisen median osoite. Listaa päivitettiin tilojen aukioloaikojen mukaan ja kun painopisteet toiminnassa muuttuivat.
- kesäkaudella 2020 nostettiin sivuilla myös paikallisia tapahtumia, joita pystyttiin järjestämään, ja joissa oli mahdollisuus ostaa paikallisilta ruokaan liittyviä tuotteita ( esim. kylien torit, tilojen avoimet ovet, ruokatapahtumat jne.)
- YouTube – videot
Lähilomien väylä -hanke Hämeenraitin hankerekisterissä.
Lisätiedot https://visitlahti.fi/etusivu/yhteystiedot/hankkeet/vayla/