HUOM! Maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalan tietojärjestelmiä ja sähköisen asioinnin palveluja koskeva käyttökatko jää ennakoitua lyhyemmäksi. Käyttökatko alkaa perjantaina 25.8.2017 klo 16.15 ja päättyy viimeistään 4.9.2017. Aikaisempi tieto oli, että käyttökatko alkaisi torstaina 17.8.
Maaseutuvirasto tiedottaa: Hyrrä on kokonaan suljettuna 25.8.-4.9.2017 välisen ajan teknisten korjauksien vuoksi!
Maaseutuviraston tietojärjestelmissä ja sähköisen asioinnin palveluissa on käyttökatko aikavälillä 25.8.–4.9.2017. Käyttökatko liittyy laajempaan IT-ympäristön uudistamiseen, eikä katko koske pelkästään Mavin tietojärjestelmiä. IT-ympäristön uudistaminen on välttämätöntä tehdä, jotta varmistetaan tietojärjestelmien ja asiointipalveluiden luotettava käyttö.
Hyrrä-asiointipalvelu ei ole käytettävissä
Katko vaikuttaa maaseudun kehittämistukien sähköiseen asiointiin, sillä Hyrrä-asiointipalvelu ja hakemusten käsittelyyn tarvittava tietojärjestelmä eivät ole katkon aikana käytettävissä. Hakijat eivät siis voi sähköisesti hakea tukia eivätkä viranomaiset voi niitä käsitellä tai tehdä päätöksiä. Katkon aikana ei myöskään makseta tukia.
Tukihakemuksen saa vireille paperilomakkeella
Yritys- ja hanketukihakijoiden tulee huomioida, että tuetut toimet voi aloittaa, kun hakemus on tullut vireille. Jos hakijalla on tarve saada hakemus vireille katkon aikana, hakemuksen voi toimittaa paperilomakkeella ELY-keskukseen tai Leader-ryhmään. Maksuhakemuksen toimittaminen paperilla ei käytännössä nopeuta maksun käsittelyä, joten maksuhakemus kannattaa toimittaa joko ennen katkoa tai katkon jälkeen sähköisesti.
Katso Hämeen ELY-keskuksen ja Leader-ryhmien yhteystiedot täältä >>